Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

Planują milionową inwestycję

2016-12-01 00:57
 

Mogileńskich radnych interesuje perspektywa związana z rozbudową sieci kanalizacyjnej na terenie gminy. Jak się okazuje - priorytetem jest obecnie rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków.

Podczas minionej sesji Rady Miejskiej w Mogilnie, radna Iwona Golis i Maria Malczewska pytały o możliwość rozbudowy sieci kanalizacyjnej m.in. w miejscowości Stawiska, Chabsko, Wyrobki i w dalszej części Świerkówca. Zdaniem burmistrza Leszka Duszyńskiego przed przystąpieniem do tego typu inwestycji gmina musi rozbudować i zmodernizować oczyszczalnię ścieków. Dopiero później może ruszyć rozbudowa kanalizacyjna na poszczególnych ulicach, czy też w okolicznych miejscowościach.

Jak podkreślał włodarz gminy - w 2017 roku gmina planuje złożyć projekt rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków. Szacuje się, że inwestycja może pochłonąć środki finansowe rzędu 36 milionów złotych. Planuje się także, by gmina Mogilno na ten cel zaciągnęła pieniądze z kredytu.

- Chcemy rozbudować sieć kanalizacyjną zarówno na ulicach, które jeszcze nie są podłączone w Mogilnie, jak i na miasto, które się "rozlało", czyli Świerkówiec, Stawiska. Może się tak stać pod warunkiem, że w pierwszej kolejności będzie rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków. My w przyszłym roku chcemy złożyć już projekt na rozbudowę oczyszczalni ścieków. To będzie inwestycja bardzo droga - 36 milionów złotych. Musimy to realizować (...) Ona jest konieczna, by dokonać ekspansji na ościenne miejscowości przyległe do granicy Mogilna i by w przyszłości nie płacić kar (...) Będzie prośba do państwa w przyszłym roku oczywiście zaciągnięcia na tą inwestycję kredytu, bo to będzie potężna inwestycja i będziemy musieli to zrobić - informował burmistrz Mogilna, Leszek Duszyński. (AS)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [49]» dodaj komentarz   

 » inwestycja (hejka | 09-12-2016, 18:42:04)

Do bat! Weź się do roboty urzedasie ! Piszesz w godzinach pracy ze służbowego komputera !

 » Do hejka (bat | 09-12-2016, 07:39:50)

Hejka bez hejtu żyć nie możesz bo argumentów nie masz.

 » Gębiczaninie (gargamel | 08-12-2016, 19:13:25)

Gębiczaninie! Przypominam Ci,że poprzedni burmistrzowie nie potrafili w Marcinkowie przez 20 lat zrobić chodnika....Leszek Duszyński potrafił!

 » inwestycja (hejka | 08-12-2016, 16:06:29)

BAT! Nie cytuj ludzia polityki UNIJNEJ! Powiedz wprost że nic nie ma za darmo !! 27 lat a takie cwaniacy jak ty robią koło dupy sąsiadowi !! Ze swoją mentalnością i z brakiem szacunku do samego siebie daleko zajdziesz i zrobisz "karierę" na miarę twoich możliwości!!

 » brednie nawiedzonych (bat | 08-12-2016, 09:41:21)

To już zapomniałeś,że na początku samorządności gmina nie utrzymywała np. oświaty. Zobacz ile to dziś kosztuje i pomyśl co za te pieniądze można byłoby zrobić? Malkontentom powiem tylko, że gdyby burmistrz nie realizował zadań na które Unia lub jak to mówicie Warszawa dokłada to za chwilę pialibyście- Czemu nie wykorzystuje szansy i nie sięga po środki zewnętrzne?! Tak by było. Niestety nikt nie chce dofinansować dróżek czy uliczek gminnych a one kosztują grubo. Wkładając 1 milion zł w dotowaną w 80% inwestycję zyskujemy 4 miliony. O tyle wzrasta nasz wspólny majątek. A taka szansa na środki zewnętrzne nie pojawi się drugi raz. Kto jej nie wykorzysta ten zostaje w tyle. Pozdrawiam mieszkańców Mogilna.

 » pamiętam, jak (Gębiczanin | 08-12-2016, 08:01:12)

Za czasów burmistrza Łaganowskiego co roku budowano setki metrów kanalizacji ściekowej i to wyłącznie za pieniądze z gminnej kasy bo nie było możliwości łatwych pieniędzy z unii europejskiej a teraz burmistrz nie potrafi przez 10 lat zakończyć kanalizowania naszych Gębic.

 » Świerkówiec (Darkness | 06-12-2016, 04:31:38)

A kiedy będą lampy na Świerkówcu? Brak oświetlenia na ulicach gdzie domy stoją od lat! Wstyd i hańba!!!

 » inwestycja w gmi mogilno (hejka | 05-12-2016, 20:44:33)

kredyty dofinansowanie ze środków unijnych! Są jeszcze wśród was naiwniacy ?sorki ! Nie odpowiedzialni rodzice dziadkowie którzy myślą że manna spada z nieba ? Dzieci wnuki i pranwnuki będą płacić za stołek burmistrza!!

 » jasnie panie (000000 | 05-12-2016, 17:56:51)

to ostatni twoj boj zostan z bogiem jasnie panie ///

 » nie słucha wyborców (Elektron | 05-12-2016, 09:56:01)

alfa a ja mam wrażenie, że nasz burmistrz robi tylko to co jemu pasuje albo na co uzyska środki z Bydgoszczy, Torunia czy warszawy. Nie słucha ludzi, a już z pewnością tych z tzw. opozycji. Teraz np. dowiaduje się, że w budżecie na 2017 r. nie ma jednak remontu drogi pomiędzy ul. 11 listopada a ul. Padniewską. Kolejny rok z rzędu inwestycja spada do szuflady ale co się dziwić, jak kiedyś radny z osiedla zachodniego publicznie wnioskował aby ten skrót-łącznik po prostu zlikwidować dla ruchu kołowego!!!

 » ............ (KAZIO | 04-12-2016, 18:02:06)

W STRZELNIE TEŻ OBIECYWANO ŻE JAK MATCZAK ZOSTANIE BURMISTRZEM TO SPROWADZI INWESTORA TYLKO ,ŻE TO CHUDZIŃSKI PIERWSZY TO OBIECAŁ A MATCZAK WIDZIAŁ CO JEST GRANE I SZYBKO ZŁOŻYŁ OBIECANKI CACANKI A DE**LOM STRZELNOSKIM RADOŚĆ

 » Burmistrz robi dużo (alfa | 04-12-2016, 16:00:19)

Burmistrz robi wiele dobrego,dla naszej gminy. Zrobił juz tyle wspaniałych inwestycji. Z tego co sie dowiedziałem planowane sa kolejne i chwała mu za to.

 » mogilno (mieszkanka | 04-12-2016, 10:46:14)

Kiedy doczekamy sie kanalizacji na dalej Kasprowicza kiedy??2020??2030,?

 » . (LX | 04-12-2016, 09:47:38)

Ulica Przemysłowa jedna z ulic Mogilna z firmami niczym krowy dojne dla budżetu Mogilna , zatrudniające najwięcej ludzi ...do dzisiaj nie oświetlona dodatkowo ze studzienkami poniżej jezdni gdzie trzeba omijać slalomem .

 » do Mecenasa....i nie tylko... (Jahn | 04-12-2016, 07:26:48)

....w sprawie mieszkań komunalnych polecam otworzyć na fb.profil: List Otwarty do Prezydenta Andrzeja Dudy.Zamieszczony zostal tam list często nazywanego "kontrowersyjnym'Prezydenta Nowej Soli Wadima Tyszkiewicza....przychodzi mieszkanka mieszkania komunalnego.....tak zaczyna się tekst.z racji nika Mecenas liczę na prawne i obiektywne ustosunkowanie się....co ty na to???....i nie tylko ty.... :)pozdr

 » nie dbają o wyborców (Mecenas | 03-12-2016, 20:55:17)

Mamy 3 radnych na osiedlu za torami: E. Sarnowska, A.Dobersztyn i Ł.Drzazgowski. I co z tego, skoro nie potrafią spowodować zamontowania choćby symbolicznego oświetlenia świątecznego w tej części miasta, gdzie mieszka BLISKO 1/3 OBYWATELI MOGILNA. Nawet "głupiej" choinki na skrzyżowaniu zjazdu z mostu- ul. Kilińskiego nie potrafią oświetlić... A ul. Padniewska? Kompletnie zapomniana. Krótki ma wzrok pan Duszyński...

 » skończyć z prezentami za 200 000 zł (Mecenas | 03-12-2016, 20:41:15)

Jahn, co do mieszkań w Marcinkowie. Gdyby ode mnie zależało, to te drogie, luksusowe mieszkania powinny być sprzedane z prawem pierwokupu dla dotychczasowych lokatorów mieszkań komunalnych. Z uzyskanej kasy gmina powinna pobudować kolejne mieszkania komunalne.

 » są pewne różnice (Mecenas | 03-12-2016, 20:35:01)

Joker! Burmistrz nie jest od tworzenia zakładów pracy! i miejsc pracy! Mogilno to nie Września czy Chojnice! Co prawda obiecał nam wszystkim, że obwodnica przyciągnie inwestorów i przy niej powstaną zakłady pracy, ale chyba minął się z prawdą. Tymczasem nasz burmistrz chce budować II etap obwodnicy do Żabna i dalej zadłużać miasto! Czyżby wtedy powstać miały miejsca pracy?

 » niech kto żyw ucieka z tego zaścianka ! (joker | 03-12-2016, 15:09:05)

nic się nie robi w mogilnie żeby była praca dla wszystkich za dobrą kasę. obierając cebulę kokosów nie zarobię... gdyby nie stalko i invest to mogilno stałoby się sołectwem. gdzie te strefy ekonomiczne? gdzie inwestorzy? apel do burmistrza: żadnych dodatków świątecznych dla pracowników magistratu-nie ma efektów pracy-nie ma premii-proste. wesołych świąt.

 » Do Monte Christo (Scooby | 03-12-2016, 12:55:45)

My to rozumiemy, tylko nie rozumiemy i nie akceptujemy kolejnosci planowania pseudo inwestycji. Upiekszanie miasta i zbedne hale, obwodnice i inne moga poczekac.

 » ....uwaga... (Jahn | 03-12-2016, 08:30:57)

....za chwilę uroczyste otwarcie mieszkań komunalnych w Marcinkoie...bedzie feta???....dać ludziom wędkę ,a nie rybę!!!!oczywiście są osoby potrezebując.....ze 2 powinny być moim zdaniem jako tymczsowe lokum w przypadku nadzwyczajnych zdarzeń...ale pewnie już wszystko "ustalone"....:(

 » Nie rozumiecie (Monte Christo | 03-12-2016, 06:28:02)

Witam. Niestety,ale nie rozumiecie podstawowych spraw. Jeżeli np na rewitalizacje parku przeznaczone było 1000000zł to kasę trzeba wydać tylko na to. Nie można przenosić inwestycji na inne inwestycje ponieważ jest zapis na co ma zostać wykorzystana dana pula.

 » praca (min | 02-12-2016, 21:41:07)

zgadzam się z przedmówcami fontanna .park ,hala wszystko jest potrzebne i dla nas przydatne ale na pewno nie zrobione w tej kolejności co w naszym mieście najpierw praca dla mieszkańców a potem reszta i zapewniam że do niczego nie trzeba dopłacać ludzie którzy dobrze zarabiają korzystają z takich dobrodziejstw nikt nie pojedzie do n.p Poznania na basen lub hale.W naszym mieście nie powstał żaden zakład pracy za czasów obecnego burmistrza,wystarczy jeden wiarygodny inwestor a reszta sama się ułoży po 5-ciu latach będzie przynajmniej 5-ci innych pracodawców,nie trzeba być uczonym to sama ekonomia tak się układa. pozdrawiam i zapraszam do dyskusji bo to nasze miasto i warto rozmawiać i poruszać takie tematy.

 » oczyszczalnia (Dziadek | 02-12-2016, 21:08:23)

Tak mądry jak nasi mędrcy nie jestem.Mam nieskromne pytanie czy ktoś z was wie ile metrów ścieków z kanalizacji ogólnospławnej wpływa do oczyszczalni , może nie jest problemem wydajność oczyszczalni a nie oddzielenie ścieków od deszczówki. Ludziska mniej wody zużywają automatycznie powstaje mniej ścieków . jakos nie widac nowych zakladow pracy zuzywajacych duze ilosci wody

 » A ja sie ciesze (Scooby | 02-12-2016, 20:37:14)

Ciesze sie bardzo, ze ocxyszczalnia nie zostala rozbudowana bo dzieki temu budujac dom moglem zrobic sobie przydomowa oczyszczalnie sciekow. Kosztowala calkiem duzo, ale koszt uzytkowania w ostatnixh dwoch latach to RAZEM 260 Pln, czyli srednio 11 PLN miesiecznie. Gdybym byl podlaczony do miejskiej, to za scieki w tym samym czasie zaplacilbym okolo 900 PLN najmniej.

 » Panie xF (szambonurek | 02-12-2016, 18:57:31)

xf, a co tu rozumieć? Znam tylko kilka przypadków szamba z dnem. Reszta dna nie ma! Owszem, właściciele wywożą co jakiś czas zawartość szamba na punkt zlewny do oczyszczalni, tylko po to aby straż miejska się nie czepiała. A co z pozostałymi ściekami? Wsiąkają "bezpiecznie" w grunt! Jeśli przeciętna rodzina zużywa 15 kubików wody na miesiąc, to powinna wywieźć przynajmniej 2 szambowozy miesięcznie. A ile wywozi? Jeden!!! I to na kwartał!

 » Najlepszy (ak | 02-12-2016, 18:22:30)

Leszek Duszyński jest osoba niezwykle efektywną...Ma Pan mój głos w następnych wyborach.

 » rozbudowa oczyszczalni (xf | 02-12-2016, 14:47:15)

Troszkę nie rozumiem... by podłączyć do kanalizacji nowych odbiorców należy najpierw rozbudować oczyszczalnię ścieków... a teraz ścieki z przydomowych szamb to gdzie są teraz zabierane i z szambiarek wylewane do jeziora ?? czy do oczyszczalni ??

 » gazyfikowanie wsi (Lewiatan | 02-12-2016, 10:39:20)

Już mało kto pamięta, ale równe 10 lat temu, wiosną 2006 r. przedstawiciele "gazowni" na polecenie dyrektora Pomorskich Zakładów Gazowniczych w Bydgoszczy chodzili po domostwach Stawisk, Wybudowań itd. I okazało się, że ... ludziska nie chcą gazu! Tylko 4-5 nieruchomości chciało gaz przewodowy i to wyłącznie do kuchenki a nie do ogrzewania domu. A to za mało. Gazownicy zrobią inwestycję, jeśli będzie duży odbiór gazu. Co prawda w tym czasie powstało wiele nowych domków na Stawiskach, ale czy wszyscy będą chcieli wykorzystać gaz do ogrzewania? Powodzenia Wam życzę!

 » do mogilnianina (yyy | 02-12-2016, 10:33:12)

Widzisz sam jak to jest, że jeśli ktoś ma inne zdanie, mówi prawdę popartą faktycznym stanem, to w naszym mogileńskim środowisku uważany jest za ironicznego, złośliwego i przeciwnika władzy, burmistrza itd. W najlepszym przypadku jest uważany za malkontenta. U nas nie można mieć własnego zdania, opinii. Wszystko to jest zagwarantowane tylko i wyłącznie dla władzy wykonawczej-burmistrza, nawet nie tej uchwałodawczej, która w przypadku mogileńskiego gminnego parlamentu wykonuje tylko i wyłącznie "prośby" władzy wykonawczej.

 » Do w sprawie gazu na Stawiskach, Wybudowaniu itd (! | 02-12-2016, 09:46:46)

Dziękuję za informację. Z tego wynika że jest problem w komunikacji sołectwa z mieszkańcami.

 » Do w sprawie gazu na Stawiskach, Wybudowaniu itd (! | 02-12-2016, 09:17:23)

Dziękuję za informację. Z tego wynika że jest problem w komunikacji sołectwa z mieszkańcami.

 » Pepa lubić fontanna ? (mogilnianin | 02-12-2016, 08:56:54)

Posądzany o malkontenctwo. Dobre sobie. Moja krytyka wynika z rażącej bierności w sprawach strategicznych dla naszego rejonu. Wynika to po części ze zboczenia zawodowego z dawnych lat. Moje tiry zawsze podążały optymalna drogą do celu, a w drodze powrotnej nigdy nie wracały na pusto. Piekło się kilka pieczeni na jednym ogniu, a tu zamiast ognia jest płomyczek, a pieczeń wzięta w kredycie. Optymalna sytuacja ( nie jest to niemożliwe do wykonania ), to taka w której skuszone dobrą lokalizacją i zwolnieniami z podatków duże firmy, dają pracę i biorą udział w budowie infrastruktury. Jeśli to, że tak można nie trafia do niektórych, to zapraszam do odwiedzenia stron www firm ulokowanych w ostatnich latach we Wrześni. Wręcz chwalą się na nich tym, że oprócz stworzenia nowych miejsc pracy, pobudowały żłobek, dwa przedszkola, kolektory sanitarne, nowe drogi i oczyszczalnię. O pomniejszych inwestycjach nie wspomnę.

 » wiedział (Tumek | 02-12-2016, 08:25:22)

A co? Pan burmistrz nie wiedział 10 lat temu, że należy rozbudować oczyszczalnię ścieków lub budować nową? Ale przecież oczyszczalnia to nie jest temat medialny. Hala sportowa, fontanna, amfiteatr, nieograniczona kasiorka na sport, kulturę to tak! Ludziska to kupią a oczyszczalnia jest be, bo śmierdzi. Trzeba było wtedy, 10 lat temu zabiegać o pieniądze unijne na tę nieszczęśliwą oczyszczalnię.

 » Odpowiedź (w sprawie gazu na Stawiskach, Wybudowaniu itd. | 01-12-2016, 23:04:46)

Szanowny "Gaz". Sprawa podpisów o podłączenie gazu jest w toku. Dotyczy to rejonów: Stawiska, Wyrobki, Gozdawa, Wybudowanie, Izdby. Informacje dotyczące spotkań mieszkańców z projektantem nitki gazowej będą przekazywane za pośrednictwem portali społecznościowych, informacji w lokalnych mediach itd. Sprawa przyłączy gazowych trwa od października 2016. Więcej informacji uzyskają Państwo przybywając na zebrania rady sołeckiej Wyrobki, które odbywają się raz na miesiąc. Jeśli jednak ktoś nie może dotrzeć na spotkanie, to proszę o zasięgnięcie informacji u dowolnego członka rady sołeckiej sołectwa Wyrobki. Pozdrawiam. 15

 » atut (Le | 01-12-2016, 22:57:17)

Mogilnianinie! Przecież burmistrz Leszek I z Duszyńskich tworzy miejsca pracy - Magazyn Zbożowy GS z remontem za 2-3 mln zł! To już z pewnością przyciągnie biznes do Mogilna, bo co jak co, ale Magazyn jest przy linii kolejowej, a to dodatkowy atut!

 » prawda w oczy kole (młoda mogilnianka | 01-12-2016, 21:24:18)

Widzę, że Pepa i UPS w zaparte idą. Macie nad łóżkiem w ramce obrazek Leszka, czy co? Fakty niezaprzeczalne: 1) miasto wymiera, 2) brak jakichkolwiek działań w celu zwabienia tu kapitału w jakiejkolwiek formie, 3) niewykorzystywanie lokalizacji i istniejącej infrastruktury, 4) chybione inwestycje itp. Przywołane tu jako przykład miasto Września, to niedościgniony wzór, ale na tyle blisko leżące, że idealnie nadaje się do papugowania działań, które tam podjęto. Naśladowanie, to oczywiście metoda dla niemrawych, którym brakuje tego i owego pomiędzy udami. Nikt oczywiście nie spodziewa się, że wzdłuż obwodnicy Mogilna powstanie fabryka, ale klonowanie decyzji i rozwiązań z Wrześni sprzed dziesięciu lat jest jak najbardziej dobre i zasadne. Problem dla obecnego i następującego po nim Wodza jest taki, że efekt będzie widoczny za kolejne kilkanaście lat. Tak więc młodzież, która jeszcze stąd nie wyfrunęła, nie doczeka widocznych zmian i w efekcie opuści ten grajdołek. Kolejne pokolenie również. Moim zdaniem jeśli teraz zapadną bardzo mądre i trafione decyzje, to namacalny efekt zobaczymy za dziesięć do dwunastu lat. Pytanie tylko, jak zachowa się wodzostwo za tej kadencji i w następnej. Był taki kraj kiedyś, który w obliczu agresji sąsiada, zamiast produkować broń i amunicję, bił na potęgę medale i dystynkcje. Obstawiam, że tu też ku uciesze takiego Pepy i UPSa, powstanie w parku ławeczka lub stoliczek do gry w szachy, a przy niej tabliczka z informacja o koszcie budowy na kwotę wziętą z kosmosu. Marny los tego miasta. Gębice były niegdyś miastem. Wykończyła je zaraza i zaborcy. Stało się dużą wsią.Mogilno czeka dokładnie ten sam los, z tym że zaraza czai się w głowach osób decyzyjnych. Brak przyrodzenia można dziś leczyć panowie!

 » @ mistrzuniu @mogilnianin (KRzysiek | 01-12-2016, 17:18:17)

Cieszę się, że podzielacie moje poglądy- sam bym tematu lepiej nie ujął. Mamy w okolicy kilka miast większych od Mogilna o różnym stopniu rozwoju, które jakiś czas temu startowały z podobnego poziomu. Gniezno, Inowrocław i Strzelno- gdzie szanse na rozwój są marnowane. Mamy też moje rodzinne miasto- Wrześnię. Tam BURMISTRZOWIE stawiali sobie inne priorytety niż burmistrz Duszyński. Od przynajmniej 20 lat we Wrześni panuje przekonanie, że przygotowanie przez miasto gruntów pod inwestycje, wsparcie potencjalnych inwestycji przez dedykowanych pracowników ratusza/starostwa sprawujących opiekę nad potencjalnym inwestorem od A do Z w każdym aspekcie (jedna osoba załatwiająca i wyjaśniająca wszystkie tematy urzędowe!!!) oraz odpowiednie reklamowanie dostępnych gruntów da efekty. Dzięki temu we Wrześni znajdują się siedziby/zakłady produkcyjne takich firm jak Gestamp, Gonvari, VW, Aquila, FlexFilms, Krispol i wiele innych. Dzięki tym firmom i ich dostawcom, miasto ma (po okresie bonifikaty) stałe źródło dochodów podatkowych a mieszkańcy pracę. Z nadwyżek budżetowych miasto rozwija się wizualnie i infrastrukturalnie, a jeśli ktoś ma 2 ręce do pracy nie ma problemu aby ją znaleźć. Zyskują wszyscy. Droga burmistrza Duszyńskiego i lokalnych polityków, w tym rady miejskiej która mu na to pozwala, jest drogą igrzysk- zabawię się ja, zabawią się mieszkańcy, a po mnie to choćby już potop. Miasto tonie w bezsensownych kredytach, inwestycje ograniczają się do przejadania podatków. Problem jest tyko JEDEN- IGRZYSKA SPRAWDZAJĄ SIĘ. Wielka grupa ludzi bez pomysłu ale tez i bez pragnień ma prawo głosu i choćby pojawił się najlepszy kontrkandydat, będzie mieć marne szanse na przejęcie fotela burmistrza i zmianę Mogilna z miasta geriatrycznego w miasto prężnych młodych (nie tylko wiekiem) ludzi.

 » do mogilnianin (UPS | 01-12-2016, 15:52:25)

Twój komentarz przypomina mi modlitwę "Pod Twą obronę uciekamy się święta Boża Rodzicielko. Naszemi prośbami nie racz gardzić w potrzebach naszych ....itd,ale Ty już na szczęście skończyłeś na potrzebach swoich i dobrze.Poprzedni ustrój budował zakłady pracy i też takim, jak Ty było źle.Nie porównuj roli prezesa firmy, do roli burmistrza.Przecież okrzyknij się mogileńskim prezesem i już działasz. A reszta pracuje na Ciebie.

 » Inwestycje (Pepa | 01-12-2016, 15:38:16)

Bardzo dobre plany. Nie rozumiem ciągłej krytyki: hala - be, park i fontanna - tez be dla ciągłych malkontentów. Mnie i bardzo wielu mieszkańcom podoba sie zadbany park, piękna fontanna, hala sportowa i wiele innych rzeczy. Moze zacznijmy cieszyć sie, a nie ciagle marudzić nic od siebie nie dając - nawet pozytywnej energii. Rozumiem - najłatwiej konsumować .27

 » Inwestycje (Pepa | 01-12-2016, 15:38:11)

Bardzo dobre plany. Nie rozumiem ciągłej krytyki: hala - be, park i fontanna - tez be dla ciągłych malkontentów. Mnie i bardzo wielu mieszkańcom podoba sie zadbany park, piękna fontanna, hala sportowa i wiele innych rzeczy. Moze zacznijmy cieszyć sie, a nie ciagle marudzić nic od siebie nie dając - nawet pozytywnej energii. Rozumiem - najłatwiej konsumować .27

 » przemyślenia (uważny | 01-12-2016, 14:51:26)

Drogi mogilnianinie! Masz dużo racji. Do dziś brzmią mi w uszach słowa naszego Ojca Miasta, który otwarcie "swojej" obwodnicy miasta jednoznacznie skojarzył z dziesiątkami nowych zakładów, nowych miejsc pracy które powstaną przy tejże obwodnicy a Hala sportowa będzie dodatkowym magnesem aby przyciągnąć kapitał. Jakoś nie widzę tych zakładów - tym bardziej, że z tego co mi wiadomo wzdłuż obwodnicy nie ma opracowanego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu! Tak nawiasem: za parę dni będzie X lecie burmistrzowania Leszka Duszyńskiego, przez ten czas skończyliśmy z kolesiostwem, partyjniactwem i nepotyzmem! zwłaszcza w instytucjach komunalnych, sportowych i kulturalnych.

 » moim zdaniem. (mogilnianin | 01-12-2016, 13:36:10)

Wspomniany poniżej przez użytkownika JA przykład hali sportowo - widowiskowej z Janikowa, to typowy obraz naszej rzeczywistości. Podejrzewam....mam pewność, że kilka fortun przy okazji budowy w hali w Mogilnie zrodziło się. Nie mniej to miasteczko pozostanie w ogonie ogólnokrajowego rozwoju gospodarczego. Tu potrzeba inwestorów, miejsc do pracy. Dobrzy jesteśmy w stawianiu pomników, ale w tworzeniu dobrych warunków do lokacji przedsiębiorstw już nie. To nie jest rolą mieszkańców, ale wybranych przez nich oficjeli. Nie rozumiem tej wieloletniej bierności w tym temacie. Załóżmy, że jestem takim odpowiednikiem burmistrza w przedsiębiorstwie, czyli prezesem. Interes ledwo zipie, ciągle jadę na coraz większych kredytach, a młodzi pracownicy odchodzą. Zatrudniam co prawda zamiast nich przybyszów, dzięki którym drugim językiem urzędowym w Mogilnie jest ukraiński, ale to sprawia, że ich pensje wydawane są w części poza moim krajem. Teraz są dwie opcje. W pierwszej jestem kiepskim prezesem i cała ta sytuacja mi delikatnie mówiąc zwisa, bo zagwarantowana pensja porządna, a jak zacznie być źle to podniosę cenę usług i ludzie zapłacą, co niczego nie zmienia. Opcja druga - jestem sprawnym i zaradnym prezesem. Tworzę warunki pod nowe miejsca pracy, rozwijam się wielopłaszczyznowo poprzez dywersyfikację źródeł dochodów. Każda odnoga mojej działalności to gałąź drzewa, na którym pojawiają się nowe liście. Obserwujący mnie z boku inni, chcą być bliżej mnie i mając korzystne warunki założenia działalności, lokują się nieopodal.... Miasto rozkwita. Pracy nie mają tylko obiboki i roszczeniowcy. Rośnie infrastruktura, rosną wpływy, rośnie coroczny worek pieniędzy na kolejne inwestycję. Pieniądz robi pieniądz. Kończąc, chciałem tylko wyjaśnić, że w naszym mieście i najbliższych jego okolicach potrzebni są pracodawcy, ale tacy z prawdziwego zdarzenia, a nie "lumpexy" i "skoki". Potrzebny jest wabik ułatwiający założenie działalności dużym przedsiębiorcom. Mamy dwa atuty.....linie kolejową i bezrobotnych. Obwodnicy nie wliczam, bo prowadzi w szuwary. Potrzeba jeszcze jednego- zwolnienia przez pewien czas od myta w wysokości 21 zł za metr firmy. Swego czasu przyglądałem się bacznie takiej firmie od paneli fotowoltaicznych, która już była tu w Mogilnie. Jej prezes miał wielkie wizje. Słysząc je niedowierzałem. Byłem ciekawy kiedy zacznie je realizować w naszym mieście. Zrealizował, ale w Bydgoskim Parku Technologicznym. Dlaczego ludzie z wielką wyobraźnią, możliwościami i powerem uciekają stąd? To taki jeden przykład do przemyśleń. Powtórzę jeszcze raz. Potrzeba przestawić myślenie tam na górze. My tu na dole obejdziemy się bez fontann i doniczek na tych okrągłych placykach, które do niedawna były skrzyżowaniami. Powiem więcej. My mieszkańcy, wytrzymamy bez tych małowartościowych suwenirów kilka lat, aby ten okres wykorzystał jakiś bardzo sprawny i przedsiębiorczy człowiek, którego widziałbym u steru. Bez dużych graczy na obrzeżach miasta, zatrudniających dziesiątki ludzi, nic się tu nigdy nie zmieni. Nigdy! Pozostanie tylko jazda po bandzie na kredytach. Amen.

 » MIEJSCA PRACY ! .....PRACA ! ......MIEJSCA PRACY ! (mistrzu | 01-12-2016, 12:24:50)

Inwestycja jest konieczna podobnie jak wiele innych. Mieszkańcy Mogilna NAJBARDZIEJ potrzebują od bardzo dawna pracy !!! Trzeba stworzyć warunki dla firm i tereny inwestycyjne. Dlaczego tak mało się o tym mówi ? Dlaczego w ogóle nic się w tym kierunku nie robi ?!

 » priorytety (Ja | 01-12-2016, 10:14:32)

Są inwestycje komunalne ważne i mniej ważne. Są zadania własne gminy ważne i mniej ważne. Ja uważam, że burmistrz powinien najpierw realizować te zadania, które dotyczą nas wszystkich mieszkańców Mogilna czy gminy. A tak niestety nie jest! Pan Duszyński realizuje przede wszystkim to na co skapną mu pieniądze z urzędu marszałkowskiego w Toruniu, gdzie łatwo dostać w ogóle jakąś kasę. No bo mi nikt nie powie, że dla Mogilna ważniejsza była mega hala widowiskowo-sportowa za ponad 30 mln zł czy obwodnica Mogilna za ponad 32 mln zł, a nie w pierwszej kolejności oczyszczalnia ścieków na Świerkówcu, która służy wszystkim mieszkańcom! To hańba panie burmistrzu Duszyński, że po 10 latach pana rządzenia gmina nadal jest nieźle zadłużona a mieszkańcy Świerkówca z okien widzą oczyszczalnię ścieków do której nie mogą się podłączyć! W XXI wieku! Dodam, że w tym samym czasie co Mogilno, w gospodarnym Janikowie pobudowano halę widowiskowo-sportową za ok. 15 mln zł, z widownią dla 500-600 osób. 50% taniej jak w Mogilnie.

 » PROSBA (brak | 01-12-2016, 10:09:31)

KIEDY POWSTANĄ JAKIES ZAKŁADY PRACY .PRZECIECIEZ WSZYSCY MÓWIA ZE NASZA GMINA NIC NIEROBI PO CO ONA JEST -TU NIC NIEMA NAJLEPIEJ NIECH TO ZAKOPIA -PRACY DROGA GMINO -NIC WECEJ PROSIMY BIECH POWSTA MAGAZYNY TYPU AMAZON ,HM A NIE INWESTYCJE W SPORT PROSIMY

 » Gaz (! | 01-12-2016, 08:24:08)

A co z siecią gazową na Stawiskach,ul.Wybudowanie ? Tak trudno Pani radnej Golis przelecieć się z listą po mieszkańcach i złożyć wniosek. Wstępnie wiem że takie coś jest realne ale Oddział Gazowniczy bez takiego sygnału od mieszkańców nic nie zrobi.

 » ...około (Jahn | 01-12-2016, 07:52:09)

....10 lat za późno!!!jakby się dobrze ułozyło to potrwa jeszcze z 5 lat....:(....Pan Burmistrz dostrzegł,że trochę tych domkow powstało i powstaje....bo mieszkań w blokach od czasow Prezesa Guzika chyba się nie buduje....:)

 » Fscieki (Anty | 01-12-2016, 01:57:42)

Niech wali. Moze burmistrzu zajmiesz sie kwestia parkingow.. Zwlaszcza na osiedlu Kosciuszki. Bo aut nie ma gdzie stawiac a wielki sanepid wladce zgrywa ze swoim 20m parkingiem. Gdzie mamy auta stawiac? Moze kolo sadu? Wez sie chlopie do roboty lepiej a nie za g.. sie lapiesz

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Pobici w Kwieciszewie (11)
 » Nielegalny zrzut ścieków (28)
 » Zderzenie w Dąbrówce (5)
 » Krzesiński nadal starostą? (89)
 » Wyburzą budynki (6)
 » Zdrowe odchudzanie (0)
 » Przejażdżka z promilami (7)
 » JW: Zmiany w radzie (40)
 » STRZELNO: Radni wybrani (10)
 » POWIAT: Nowi radni (73)
 » MOGILNO: Wybraliśmy radnych (47)
 » WYBORY 2024: Strzelno (18)
 » WYBORY: Jeziora Wielkie 2024 (9)
 » WYBORY: Dąbrowa 2024 (30)
 » Wybory Samorządowe 2024 [Relacja] (147)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ